Skip to main content

Macam Macam Ada

Salam semua, puase tak agaknye hari ni? Hehehe…hari ni dah masuk hari yg ke 11 umat Islam seluruh dunia b’puasa, Alhamdulillah…hari demi hari dah dapat m’biasekan diri menahan lapar dan dahaga…hujung minggu hari tu, Ochie spend time ngn my beloved cik Chenta…die datang rumah…seronok, b’puasa, b’buka & b’sahur together, seronok jugak sebab t’lepas sahur pon same2, hehehe… ( Ochie punye hal sebab dengar alarm tutup terus then sambung tido, bagus x? ;p ) seronok, dapat b’sama orang t’sayang time event2 macam ni, dah la tak selalu jumpe kan, so bile dapat jumpe tu, gunakanlah peluang sebaik mungkin…
Awak, saya nak mintak maaf kalau b’kasar dengan awak hari tu, saya nak mintak maaf sebab buat awak sedih dgn perangai saya, saya takde niat nak sakitkan hati orang yg saya sayang…hati kecil saya ni m’berontak sangat, macam tak dapat ape yg diimpikan, hurm, ntahla, hati ni macam selalu pulak nak buat hal nye, kenapa agaknye ye? Ade masalah ke dengan hati ni? Harap awak maafkan saya, saya hargai awak pujuk saya, b’lembut dgn saya, tapi kadang2 saya tak boleh nak terima dgn cara tu, saya pon tak tau nak suruh awak buat macam mane lagi dah, awak, maafkan saya, saya rasa b’salah sangat2 dengan awak…mase awak dah nak balik, tinggalkan saya, air mata saya makin deras mengalir, mengenang nak tempuh hujung minggu yg akan datang ni tanpa awak, saya perlukan awak sangat2… ;’(
Sejak semalam, gusi saya dah mule bengkak, bile awak pergi tinggalkan saya, pasti ada yg tak kena, kenapa agaknye? Saya pon kadang2 tak paham dgn diri ni, adakah sume ni dah memang t’tulis ntok diri saya? Saya bawak motor laju2, m’bahayakan diri, tak pikirkan awak, nasib baik awak takde pape, saya b’kasar dgn awak, tolak awak bile awak pujuk saya, hurm, tak tau nak cakap macam mane lagi, bile pikir balik, bodohnye aku ni, nape aku layan die macam tu sedangkan die xde buat salah ape2 dgn aku? Kejamnye aku dgn die, nape aku boleh jadi macam ni? Nape perangai aku teruk sampai macam ni? Aku m’cari jawapan yg pasti tapi hingga saat ini masih belum ku temui…
Minggu ni Ochie akan pulang ke kampung, meet my family, mak tak abes2 nak ajak pegi cari baju kurung sedangkan dah sedia ada sepasang baju kurung baru…tapi t’lupe pulak, tiap tahun pun mak memang ada 2 pasang baju…ngeee…nak buat macam mane kan, layankan aje ( confirm kena jadi driver mak, unless pegi sume orang by car ) Oh ye, Ochie sebenarnye nak story ngan korang sume, bebudak yg duduk rumah ni dah ade kembali, hari tu dorang cuti semester, semalam hari 1st dorang start praktikal…dorang ni praktikal di Hospital Manjung je, memang dekat sangat, boleh pegi jalan kaki lagi…untung btoila, kan? Ingatkan dorang ni bese2 je, tapi sekali tengok yg sorang tu, speaking London ngan geng2 die…budak tu budak Putrajaya, sorang lagi budak Kajang and another 1 if x silap budak Ipoh…
Rumah ni memang riuh sikit since dorang ade kat rumah, tapi tu lah kan, mata Ochie ni macam semak sikit coz barang penuh sane sini, dorang b’siap pepagi nak ke tempat praktikal, Ochie pulak kua bilik, Ya Allah, macam tongkang pecah pon ade jugak la sikit…Ochie ni, nak cakap p’bersih sangat2 tu, taklah jugak, bilik Ochie sendiri pon semak jugak kadang2, tak sedap jugak mata nak memandang, tapi tak kisah sangat coz dalam bilik, ni yg jadi mata semak nak memandang sebab kat ruang tamu & dapur, tempat yg memang kite sume nak lalu lalang kan, tilam pun b’lipat dan di luar je, adoiyai, semak semak…tapi ape boleh buat, bilik yg dorang supposed duduk tu dah jadi macam bilik stor, banyak sangat2 barang dorang…Ochie nak tolong pon tak tau nak tolong macam mane…
Ochie stop right here, ada keje sikit nak buat, nanti ade mase Ochie sambung stori the mori dgn korang sume ea? Take care…selamat b’puasa…

Comments

Popular posts from this blog

35 Fakta Mengenai P.E.N.G.K.I.D

Pengkid biasanya tidak terpikat terhadap gurl disebabkan mereka cantik, tetapi mereka lebih mudah terpikat terhadap personality & keterampilan seseorang itu. Pengkid amat bencikan pengkid lain yg cuba untuk menggoda kekasih mereka. Apa yg sedang awak lakukan? atau Awak dah makan ke belum? adalah merupakan soalan paling kerap ditanya ketika mereka menelefon seorang Girl. Pengkid akan sibuk dgn pekerjaan mereka sepanjang hari, tetapi sebelum tidur, pasti mereka akan memikirkan mengenai Girl yg benar – benar sayang. Apabila pengkid benar – benar sayang terhadap seorang Girl, mereka akan mengabaikan semua karakter negatif yg ada pada Girl tsersebut. Pengkid akan membuat seribu satu kesimpulan sekiranya seorang Girl senyum kepada mereka. Pengkid sanggup melakukan apa saja utk mendapatkan perhatian daripada seorang Girl. Pengkid amat benci apabila Girl menceritakan mengen

Salam Aidilfitri - Latepost

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir & Batin #salamkosongkosong #aidilfitri2016 #syawal1437 Ikhlas dari, Ochibie_K 6 SYAWAL 1437

Selamat Hari Lahir Abang~

Assalamualaikum.. Salam Jumaat untuk semua.. Hujan turun..alhamdulillah.. Dah lame tak hujan..asyik berpanas je.. Hari ni bufday abang ! Tapi die bukan abang Ochie...hihihi... Die adik Ochie..lebih suke dikenali sbg Ochibie Jr.. Umo die genap 20 tahun ni.. Dah beso dah die.. My wish to u :- " Happy birthday bro..sem0ga kamu panjang um0, dimurahkan rezeki..diberikan kesihatan yg baek..sem0ga result kamu ag better dari last sem..jadi anak yg baek even aQ tau kamu kuat melawan, ade pendirian sendiri k0n0nnye..jangan degil sangat, sebab bile kamu susah, b0nda jugak yg kamu cari..tu kamu x sedar..aQ tau..aQ paham..aQ p0n macam kamu.. " Ochie rapat ngan die..dari kecik kami macam tu..perbezaan um0 kami 6 tahun..badan die ni besar dari badan Ochie..jadinye kalau kit0rang kua skali, takde yg akan tau 0chie ni sulung..hahaha..best best..die slalu cakap Ochie ni t'bantut, tak kisah la aQ ni terbantut ke ape ke..janji aQ ni kecik dari kamu..hahaha " Blaj0 lek